1.12.1

News

Oct 12, 2017

Denetim ve Tasarım Süreçlerini İyileştirmek İçin Artırılmış Gerçeklik (AR) Kullanılıyor

Lake Mary, FL, 9 Ekim, 2017 - Fabrika metrolojisi, inşaat BIM/CIM’i, ürün tasarımı, kamu güvenliği, adli bilişim ve 3D çözüm uygulamaları için 3D ölçüm ve görüntüleme çözümlerinde dünyanın en güvenilir kaynağı olan FARO® (NASDAQ:FARO), FARO® Visual InspectTM ürün ailesinin hazır olduğunu duyurdu. Bu yenilikçi platform, büyük, karmaşık 3D CAD (bilgisayar destekli tasarım) verilerinin bir iPad’e aktarılmasına ve sonra da mobil görüntüleme ve gerçek dünya şartları ile karşılaştırma için kullanılmasına izin veriyor. Bu, üretim, inşaat veya tasarım süreçlerinde daha erken aşamada hata tespiti yaparak gerçek zamanlı, uygulanabilir bir üretime izin veriyor. Daha fazla bilgi için şu adrese bakabilirsiniz: https://www.faro.com/tr-tr/urunler/factory-metrology/visual-inspect/

Oct 10, 2017

Kurumların IoT’yi genel operasyonlarında gittikçe daha fazla benimsemesi ile birlikte, Gartner geçtiğimiz yıl 5 milyondan fazla yeni nesnenin her gün ağlara bağlandığını ve 2020 yılına kadar toplam 21 milyar cihazın bağlanmış olacağını tahmin ediyor. Bu çok fazla ‘nesne’ iken, günümüzün kurumsal IoT öyküsünün ise sadece bir bölümüdür.

 Aynı zamanda, çalışan verimliliğine basit bir odaklanma ile, eski işyeri paradigmasından, ofis binalarında, üretim katında ve endüstriyel ortamlarda işbirlikçi bir dijital çalışma modeline doğru kayda değer bir kayma görüyoruz.

Bu iki eğilimin birleşmesi, çalışma alanlarını oluşturmak, çalışanları yönetmek ve akıllı bir teknolojiyi benimsemek için yeni yollar açıyor. Bina ve süreç otomasyonları için işverenler, bireysel çalışma alanlarında, operasyonlarda, BT içinde ve marka düzeyinde deneyimleri en iyi hale getirmek için daha değişebilir ve esnek stratejiler sunuyorlar.

Sep 14, 2017

FARO®, QuantumM ile Yeni Nesil FaroArm®’ı Genişletiyor

En Sıkı Uluslararası Kalite Standartlarına Bağlılık Sağlanıyor

 Lake Mary, FL, 14 Eylül 2017 - Fabrika metrolojisi, inşaat BIM/CIM’i, ürün tasarımı, kamu güvenliği adli bilişimi ve 3D çözüm uygulamaları için 3D ölçüm ve görüntüleme çözümlerinde dünyanın en güvenilir kaynağı olan FARO® (NASDAQ:FARO), yeni FARO® QuantumM FaroArm®’ı tanıttı. Bu ek, 3 Ağustos 2017'de duyurulan QuantumS FaroArm®'ın öncülüğünde yeni nesil FaroArm® portföyünü tamamlıyor.QuantumM, QuantumS'in yüksek performanslı özelliklerine ihtiyaç duymayan uygulamalar için onu istisnai bir orta pazar alternatifi haline getiren bir doğruluk spesifikasyonu ile portföyündeki diğer ürünlerle aynı yüksek performanslı özellikleri içeriyor.

CMS - 1.12.1 - Rontiki
 

Haber Detay

Mar 19, 2016

Tekrar Et!

Category: blog
Posted by: promedia

“Yeah, yeah, yeah”.

Mısraların başında tekrarlana tekrarlana zihinlerimize kazınan o kelime “imagine”.

Unutulmaz şarkılardaki tekrarları, ikilemeleri bir düşünün: “Islak ıslak; enginde yavaş yavaş, nefes nefese, koşa koşa…”

Billboard listesinde 50 yıldır en çok satan şarkıları inceleyen bir araştırma, en popüler şarkıların çoğunlukla “yoğun tekrarlar veya ikilemeler” içerdiğini ortaya koyuyor.

En yaygın öğrenme yöntemlerinden birisi “aralıklı tekrar”. Bilgiyi İşleme Modeline göre öğrenme insan zihninde şu şekilde meydana geliyor;

Uyaranlar-----> Duyusal Kayıt------> Dikkat-----> Algılama-----> Kısa süreli hafıza-----> Düzenli ve aralıklı tekrar-----> Kodlama-------> Uzun süreli hafıza------> Deneme (sınama) ------> ÖĞRENME.

Sanat eserlerinde, peyzaj çalışmalarında tekrar, temel bir tasarım ilkesi olarak karşımıza çıkıyor. 

“Tekrar”, neden bu kadar önemli?

Kelime, cümle, motif, resim gibi bir öğenin aynı ya da yakın ölçülerde birden fazla sayıda kullanılması tekrarı oluşturuyor. Birbirine benzer öğeler yan yana görüldüğünde veya duyulduğunda benzerlik birleştirici oluyor ve tasarım daha çabuk algılanıyor, bütünlük etkisi veriyor. 

Bilim adamlarına göre tekrar edilen öğeler daha ritmik ve akıcı oluyor. Beynimiz işlemek için basit ve akıcı kelimeleri tercih ediyor ve tekrar eden kelimeleri daha kolay işliyor. Şarkılar, anlamlı tekrarlar içerdiğinde kolay anlaşılıyor, çok dinleniyor, popüler oluyor ve çok satıyor. 

Peki içinde tekrar barındıran şarkılar çok satıyorsa, içinde tekrar barındıran ürünler veya hizmetler de çok satabilir mi?

Neden olmasın? Madem ki “tekrar” akıcılık sağlıyor ve akıcılık da tercih edilmeyi getiriyor; içinde tekrar edilen mesajlar bulunduran ürün ve hizmetler de neden tercih edilmesin? Bu tekrarlar, markalarda, isimlerde, sloganlarda veya mesajlarda yer alan kelimeler veya anlaşılabilir semboller olabiliyor. Yeter ki akıcılık olsun!

Beynimiz her zaman kolay anlayabileceğine yöneliyor. Markada, ürün isminde veya sloganda kullanılacak olan birbirine benzer heceler, ritmik tekrarlar tıpkı şarkıları sattırdığı gibi ürünleri de sattırıyor. Örnek mi? “Coca Cola; Rolls Royce; Macbook; Click-Clock; Kit Kat... Beyin basit, tekrar eden, ritmik kelimeleri veya şekilleri akıcı buluyor, bilgileri rahat işliyor, anlıyor, ikna oluyor ve satın alıyor. Demek ki anlamanın veya anlatmanın yolu “tekrar”. 

Adam karısına, kadınların ne kadar çok konuştuğuna ve bir günde kaç kelime kullandıklarına dair bir makale okuyordu... “Erkekler 15,000 kelime kullanırken, buna karşılık kadınlar 30,000 kelime kullanıyormuş”. Karısı yanıtladı: “Sebebi, anlayabilmeleri için erkeklere her şeyi tekrar tekrar söylemek zorunda olmamızdır.”

Adam bir an düşündü, karısına döndü ve sordu: “Efendim?”

 

yazar: Feray Alpay
yazar-email: ferayalpay@promedia.com.tr
Previous page: İletişim