Medya Eğitimi

  • Mağara
    Uygarlık İletişim
    Üzerine Kurulmuştur
    Üstünlük ve başarı bütçeye bağlı değildir...
  • Alfabe
    Uygarlık İletişim
    Üzerine Kurulmuştur
    Müşterilerimizin memnuniyeti bizlere bağlıdır;
    ve bizler de müşterilerimizin memnuniyetine bağlıyız...
  • Basın
    Uygarlık İletişim
    Üzerine Kurulmuştur
    Pazarlama İletişimi markaların veya
    ürünlerin değil; algıların savaşıdır...
  • Telefon
    Uygarlık İletişim
    Üzerine Kurulmuştur
    Çalışanlarımız, en önemli varlığımızdır...
  • Kamera
    Uygarlık İletişim
    Üzerine Kurulmuştur
    Eğer hikayeni sen anlatmazsan,
    başkaları anlatacaktır...
  • Bilgisayar
    Uygarlık İletişim
    Üzerine Kurulmuştur
    Başarılı iletişimin sırrı dinlemektir...
  • Bulut
    Uygarlık İletişim
    Üzerine Kurulmuştur
    Reklamda, “iyi” olduğunu söylersin. Halkla İlişkilerde ise,
    başkaları senin “iyi” olduğunu söyler...
1 2 3 4 5 6 7
Eğer hikayeni sen anlatmazsan, başkaları anlatacaktır...

Medya Eğitimi

Medya röportajları için eğitim, gazetecilerle konuşan herkes için hayati önem taşır. Çünkü kaybedecek çok şey vardır. Doğru davranırsanız, önemsediğiniz kişiler doğru mesajı alır. Yanlış davrandığınızdaysa, bir kriz yaratabilirsiniz.

En iyi sözcüler doğal, rahat, saygı uyandırır, sempatik ve kontrollü görünür. İster gündelik haber veriyor olsunlar ister büyük bir krizi yönetiyor, durumu ikna edici ve unutulmaz bir şekilde açıklarlar. Çoğu sözcünün başarısı iyi bir medya eğitiminden gelir. Promedia medya eğitimi, sizin için özel olarak tasarlanan bir programla ve koçluk yoluyla medya iletişimi becerilerinizi geliştirir.

Harika Fırsatlar

İyi bir röportaj, hedef kitleniz ve paydaşlarınıza ikna edici ve unutulmaz bir mesaj iletebilir. Televizyon, gazete-dergi ve elektronik medya röportajlarının tümü özel bir güce sahiptir, çünkü insanlar bilgi kaynağı olarak seçtiği medyaya dikkat eder.

Medya eğitimi, röportajlardan davranışı, anlayışı ve ünü şekillendirecek ve etkileyecek güçlü bir araç olarak en iyi biçimde yararlanmanıza yardımcı olur.

Güçlükler

Röportajlar, özel kuralları ve tuhaf dinamikleri bulunan öngörülemez ve olağandışı durumlardır. En iyi konuşmacılar, yeteneklerini düzenli olarak aldıkları medya eğitimlerine borçludur. Tuzakları ve ipuçlarını tanır. Konuyu olumlu bir zemine çekme tekniklerini bilirler. Röportaj eğitimi almayı ihmal ederek kuruluşlarının ününe –ve kendi ünlerine- zarar veren birçok başarılı ve parlak lider vardır.

Hassas önlemler

Bir medya krizi meydana geldiğinde, sözcüleri eğitmek ve onlara koçluk yapmak için zamanınız olmayacaktır. Sorumluların derhal orada bulunmaları ve medya röportajlarıyla baş etme konusundaki becerilerini göstermeleri gerekir. Medya eğitimi, sorunlarla baş etme ve belirli krizlere tepki verme hazırlığına yapılan ileriye dönük bir yatırımdır. Stratejik Medya eğitimi, tüm iyi halkla ilişkiler programlarının kilit bir öğesidir. Güçlü sözcüler, profilden ve ünden satışa, somut sonuçlar elde etmek için röportaj fırsatlarından yararlanarak, Halkla İlişkiler yatırımının değerini artırır.

Hedefler

Kişisel performans

  1. Güvenli ve etkili röportajlar vermek
  2. Güvenilirlik ve otoriteyi yansıtmak
  3. Güven ve öz farkındalık geliştirmek
  4. Baskı altında sakin davranmak
  5. Kişisel koçlukla güvenli bir ortamda uygulama yapmak
  6. Hatalarınızdan ve başkalarının hatalarından öğrenmek
  7. Röportajı ufuk açıcı bir zorluk olarak değerlendirerek, zevk almak
  8. Yayın ve stüdyo teknolojisine alışmak
  9. TV için beden dilinizi ve görünümünüzü geliştirmek
  10. Günlük iletişimi ve sunumu geliştirmek

Stratejik medya yönetimi

  1. Medyadaki en son gelişmelerden haberdar olmak
  2. Güçlü ve unutulmaz mesajlar oluşturmak ve iletmek
  3. Medyadaki imajınızı kontrolünüzde tutmak
  4. Azami etki için iyi haberlerinizi vurgulamak
  5. Krize tepki: kötü haberlerin vereceği zararı kısıtlamak
  6. Röportaj dinamiklerini anlamak ve kontrol etmek
  7. Muhabir ile işbirliği sağlamak: Kendi gündeminizi belirlemek ve haberi yönlendirmek
  8. Zor sorularla başa çıkmak ve bunları avantaja dönüştürmek
  9. Yaygın hatalar, kurnazlıklar ve tuzakları tanımak ve bunlardan kaçınmak
  10. TV, radyo, online ve yazılı medya için her türden karşılaşmaya hazır olmak

 

Programa genel bakış

Promedia Halkla İlişkiler’den kıdemli medya danışmanları Jack Jacob ve Feray Alpay, Türkiye’nin güvenilir bir medya organından kıdemli bir haberci/gazeteci ile; yayın kalitesinde TV ekipmanlarına sahip bir stüdyo ortamında, kameramanın uzmanlığını kullanarak bir günlük program gerçekleştirileceklerdir. Bu bir günlük çalışma katılımcıların, yazılı medya, TV yayını ve online medyadaki becerilerini geliştirecektir. Program dersler, tartışmalar ve deneyimsel katılımın bir kombinasyonu olacaktır.